Du er her:
  • Nyheter
  • MILLOM BAKKAR OG BERG

Gol kunstforening har gleden av å presentere utstillingen MILLOM BAKKAR OG BERG
    Malerier av Maria Sandsmark.
    Galleri Gol 01.02.20 - 08.03.20
    Utstillingsåpning lørdag 1. Februar kl 13.00
    Musikalsk innslag ved Chloe Parker
    Velkommen!

MILLOM BAKKAR OG BERG
    Salgsutstilling med Maria Sandsmark

«Oljemålinga opna ei dør til eit rom eg ikkje visste om. Eg klarte ikkje å la vera»

- sa Maria Sandsmark til Hallingdølen sist hun stilte ut bilder i Hallingdal for et par år siden.

Dette rommet får publikum nok en gang en titt inn i og denne gang på Gol.
    Maria er vinterens neste utstiller i Galleri Gol og Gol kunstforening gleder seg til å presentere maleriene hennes som gnistrer av farger og kraft.

Bildene er inspirert av motiver hun passerer på sin vei enten det er i nærmiljøet,  på reiser eller turer i naturen. Ja, hun passerer ikke bare fort forbi, hun stopper opp, tar det inn og tar det med - og det blir kunst. Hun bruker sterke farger, kraftfulle penselstrøk og tydelige kontraster. Fjell og fjord, land og by, folk og natur.

Maria Sandsmark er selvlært og oljemaling er hoveduttrykksformen hennes. Hun er oppvokst på Geilo, men har slått seg  til i Molde.
    Marias formelle utdannelse er dr.polit i samfunnsøkonomi fra Universitetet i Bergen (2000). Hun er selvstendig næringsdrivende og har i tillegg drevet Galleri Gnist AS, arbeidet som forsker/konsulent ved Econ Analyse AS, Universitetet i Stavanger, Høgskolen i Molde og i Møreforsking Molde AS.
    De siste ti årene har Maria avholdt 15 separatutstillinger og deltatt på 20 juryerte kollektivutstillinger. Hun er medlem av Norsk forening for uavhengige kunstnere(NFUK) og har drevet prosjektgalleri for kunstnere i Møre og Romsdal, Galleri Gnist, med støtte fra fylkeskommunen i to år (2015-2017). For tiden er hun styremedlem i NFUK og Statnett SF.

Vi gleder oss til å stille ut bildene hennes!

Salgsutstillingen blir å finne i GALLERI GOL i hele februar.
    Det blir utstillingsåpning LØRDAG 1. FEBRUAR  kl 13.00.
    Da håper vi å se ekstra mange!

GALLERI GOL ligger midt i Kremmartunet kjøpesenter i Gol og er åpent i kjøpesenterets åpningstid: mandag - onsdag 10 -18,  torsdag/fredag 10 -20 og lørdag 10-16

Levert av WebSite AS